Här är dagens laguppställning
Publicerad: 2019-09-26
laguppställning
Kvällens drabbning i Löfbergs Arena är mellan två lag som båda kommer till spel med en seger i ryggen.
– Det kommer att bli åka av, säger tränare Johan Pennerborn.

Dagens motståndare Malmö är ett hårt arbetande lag och kommer att bli en hård nöt att knäcka för Färjestad.
– Vi måste se till att vi är på jobbet annars kommer det att bli en jobbig match för oss, säger Pennerborn som får vaska om lite i kedjorna då Ville Leskinen tvingades utgå från gårdagens träning. Efter undersökning och test i förmiddags stod det klart att han inte är spelbar ikväll.

Gästerna från Skåne har bilden klar för sig inför kvällen.
– Färjestad är som vanligt skridskostarka och skickliga. De har fått hem Ejdsell, har Ryno med flera. Det gäller att vi gör rätt hela tiden annars kan det straffa sig. De brukar vilja checka hårt och jag är säker på att de kommer ut från start och sätta press. Hoppas vi kan åka upp och göra en solid match i 60 minuter och vara hårda att möta, säger assisterande tränaren Jesper Mattsson till RedhawksTV.

Matchen i Löfbergs Arena startar klockan 19:00.
{!A}
{!B}