Kapten Wikstrand avgjorde i Forshaga
Publicerad: 2021-09-03
Försäsong
En fartfylld match med massor av chanser. Dock var den mållös långt in i tredje perioden. DIF tog ledningen, men med 50 sekunder kvar kvitterade FBK genom Daniel Viksten. Mikael Wikstrand stängde matchen i förlängningen. Matchen slutade 2-1.

En fin inledning av Färjestad. Högt tempo och fin frenesi i skridskoåkningen gjorde att man skapade ett tryck ganska omgående. Djurgården stack då och då upp i farliga anfall, men Henrik Haukeland hade en fin dag på jobbet och tog hand om det som kom emot honom.

Mittperioden var Färjestads för hela slanten. Mest otroligt att det inte blev några som helst mål i matchen då det långt ifrån var en match utan chanser.
Slutperioden var ganska jämn, men med ett litet grönvitt övertag. Chanserna haglade och när så Djurgården stack upp i en kontring och kunde sätta matchens första mål var det nog en aning orättvist sett till matchens karaktär. Men det var just karaktär som de grönvita lirarna visade mot slutet då man fortsatte att pressa på. Haukeland plockades ut och med 50 sekunder kvar satte Daniel Viksten kvitteringen.

I förlängningen tog det inte så lång tid innan matchen stängdes för gott. Mikael Wikstrand gled in i mitten och placerade pucken snyggt bakom en storspelande Maltas Armalis i DIF-kassen.

Nu väntar en sista träningsmatch för Färjestad innan det är dags för SHL-premiär. Den spelas på tisdag i Skövde då LHC står för motståndet.