Wilson i pappas fotspår
Publicerad: 2018-11-23
Eftersnack
Det blev inte så många byten, men SHL-debutanten Wilson Johansson var trots förlusten en lycklig prick.
– Surt att förlora, det är det alltid. Men det var roligt att få göra debut i a-laget, säger han.

Wilson Johansson blev ikväll den andra i familjen Johansson att kalla sig a-lagsspelare. Pappa Andreas var en frisk fläkt när han som ung krigade sig in i a-laget, då med Loob, Rundqvist och Samuelsson som lagkamrater.

Idag var det Wilsons tur. Några byten i matchens slutskede, men under den sparsamma tiden hann han ändå visa att det finns kvalitéer.
– Det var jättekul att få göra debut. Det märks att det är en ganska stor skillnad på att spela med J20 och i a-laget. Här är alla mycket starkare och spelet går lite fortare, säger han.

Det var tänkt att Wilson skulle ha gjort sin a-lagsdebut vid ett tidgare tillfälle, men då blev han sjuk. Nu har han gått och trampat och väntat på sin chans. Och det är hit han vill.
– Nu vill man ju bara fortsätta spela här. Jag krigar på och kommer att göra allt för att få spela fler matcher, säger han.