Västerås väntar i DamEttan
Publicerad: 2020-11-07
DamEttan
Andra hemmamatchen den här veckan när DamEttan rullar vidare när Västerås IK kommer på besök till Löfbergs Arena.

Efter urladdningen i tisdagens match mot Leksand så står Västerås nu på tur som motståndare.

Vad kan vi förvänta oss av denna match?

– Vi visar i Leksandsmatchen att vi börjar få ordning på vårt spel, och att vi kan spela en bra hockey. Vi kan emellanåt tappa fokus när vi möter vad vi tycker är ett ”lättare” motstånd. Det finns tyvärr inget ”lätt” motstånd i serien, utan tappar vi vårt fokus så är motståndarna både ikapp och förbi oss på isen. Med det sagt så det vi tar med oss ifrån Leksandsmatchen är vårt driv och att göra det enkla. Jag hoppas vi kommer få se en hockey med just driv och vi gör det enkelt för oss, och att vi involverar alla i spelet, säger tränare Niclas Malmquist som mönstrar följande trupp:

Målvakter

50 Linda Glädt