Övertygande seger - till slut
Publicerad: 2021-11-06
DamEttan
Det blev tillslut en övertygande vinst för Färjestad BK när de idag tog emot SHK på hemmaplan med siffrorna 6-1 (1-1, 1-0, 4-0).

Efter säsongen första förlust senast på Sandvikens IF stod idag SHK för motståndet i årets andra hemmamatch. Efter två tighta perioder kunde Färjestad BK i tredje perioden ta tag i spelet och tillslut vinna övertygande.
– Segern idag satt långt inne. I första och andra perioden är vi osäkra med puck och lägger över problemet på våra medspelare istället för att själva ta ansvar. I sista perioden är vi dock ett helt annat lag och spelar på en betydligt bättre nivå och vinner perioden med 4-0. Trots 6-1 är jag övertygad om att det finns många fler nivåer i vårt spel som vi behöver hitta vägar för att hitta, säger Fredrik ”Kecke” Vilhelmsson assisterande tränare i Färjestad BK.

MATCHFAKTA

FÄRJESTAD BK - SHK Hockey Club
(1-1, 1-0, 4-0)
Mål, FBK: Gina Brevik Kristiansen, Elin Benn 2, Mimmi Gill, Julia Martinsson, Ellinor Hermansson. SHK: Elin Lundvall.
Skott: 38-20 (15-7, 12-5, 11-8)
Utv, FBK: 4x2 SHK 4x2.
Publik: 170