Färjestad BK förstärker den sportsliga organisationen med ny Sportadministratör
Publicerad: 2022-05-20
jobb
En roll som administratör för dig som vill vara en del av vår gemenskap!
Trivs du med att skapa struktur samt bidra med ordning och reda? Har du ett idrottsintresse, kunskap inom ekonomi och är van administratör? Bra!
Då kan du vara den sportadministratör vi söker till Färjestad BK.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
I Färjestad BK är du delaktig i att utveckla den sportsliga verksamheten och skapa förutsättningar för organisationen att utvecklas. Du är med och bidrar till en viktig del i vår framtid – dels till våra barn och ungdomar för att ge dem en så bra start i livet som möjligt, men även till våra seniorer för att stärka vår konkurrenskraft över tid.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ekonomisk uppföljning och prognostisering av olika aktiviteter inom verksamheten
  • Hantering av lön samt löpande bokföring och rapportering
  • Ansvar för bokning, schemaläggning och fakturering av verksamhetens lokaler och anläggningar
  • Hantering av schemaläggning inom föreningens olika verksamheter såsom istider, aktiveringar och andra typer aktiviteter
  • Övergripande koordinering av dokument såsom avtal, kontrakt, försäkringar
  • Administrativt ansvar för lägenheter, IT-portaler samt tillhörande rapporteringsplattformar

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Du blir även en del av Färjestad BK Hockeyallians. Hockeyalliansen skapades och finns till för att göra skillnad för värmländsk ungdomsidrott som helhet och i synnerhet ungdomsishockeyn.
VEM ÄR DU?
Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare och har grundläggande kunskap inom redovisning. Du är van användare av IT-system och Excel.
Som person är du strukturerad, noggrann och trivs med att lösa problem som hjälper verksamheten framåt. Du är tydlig och har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter.

Anställningsort: Karlstad
Omfattning: heltid, 100%
Lön: enligt överenskommelse
Start: Augusti/September eller enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 15/6

Skicka ditt CV och personliga brev till [email protected].

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Vid frågor om tjänsten kontakta Albin Tyllgren, [email protected] eller på telefon 070-399 66 55.

Välkommen med din ansökan!

Albin Tyllgren