Årets sista match - en svensk hockeyklassiker!
Publicerad: 2018-12-30
inför match
Det är säsongens tredje möte mellan de här två klassiska klubbarna. De två tidigare har båda spelats i Gavlerinken och Färjestad har tagit hem båda - den första med 6-0 och den andra med 3-2 efter förlängning.

De matcherna är dock historia och tränare Johan Pennerborn vet att dagens match blir ännu en tuff uppgift.
– Efter tränarbytet som Brynäs gjorde har de gått väldigt bra, så det gäller för oss att hålla hårt på vårt grundspel, att ta tag i taktpinnen tillsammans med vår fantastiska publik. Tillsammans ska vi göra ett fint bokslut på 2018, säger han.

Dagens båda kombattanter kommer till match med en färst förlust i bagaget. Brynäs föll hemma mot Örebro (3-4 e fl) och Färjestad inkasserade en nollpoängare i Linköping senast.
– Vi måste spela klart alla situationer, vilket jag inte tycker att vi gjorde senast, säger Pennerborn.

Matchen i Löfbergs Arena är i det närmaste slutsåld, och de biljetter som finns kvar att köpa hittar du som vanligt via webben.

Matchen startar klockan 15:15 och vi ser fram emot en fin avslutning på 2018!

Så här spelar Färjestad i eftermiddag:

Målvakter

53 Svensson (35 Werner)