Toppmatch väntar i Löfbergs Arena
Publicerad: 2020-01-31
inför match
Tvåan mot trean i tabellen. Det är vad som står på lördagsmenyn i Löfbergs Arena när Färjestad tar emot Örebro.

Efter att ha brutit den resultatmässigt tråkiga trenden med en seger mot Leksand igår är nu siktet inställt på lördagens (snart) utsålda drabbning mot Örebro.
– Det är som alltid en ynnest att få gå ut i vår arena, med fulla läkare, och få vara en del av allt. På isen behöver vi göra en absolut toppinsats för att få gå hem glada, inget snack om det, menar tränare Johan Pennerborn.

Sett till formtabellen över de fem senaste matcherna är det dock ingen toppmatch att prata om. Då är det helt plötsligt lag 12 mot lag 11 som möts. Inget av det kommer att spela någon roll när pucken släpps kl 18 i morgon kväll.
– Örebro är ett bra lag som gör många saker väldigt bra. Vi måste se upp med deras spelvändningar, som är en stor framgångsfaktor för dom. Men mest av allt ska vi lita på oss själva och vårt eget spel, säger Pennerborn som liksom i torsdags har 2 målvakter, 8 backar och 14 forwards att välja mellan.
– Laget presenterar vi på matchdagen, hälsar han.

En annan toppmatch - en match i matchen - går mellan poängligans ledare, Färjestads Marcus Nilsson och Örebros Mathias Bromé.
”Lilliz” är i topp med 37 poäng (8+29) medan Bromé skuggar på andra plats med 33 (14+19).

Det finns alla förutsättningar för en trevlig hockeykväll, och på fredagseftermiddagen fanns ett hundratal biljetter kvar. Allt pekar mot ännu en utsåld Löfbergs Arena.
{!A}