Ytterligare en seger för Färjestad BK
Publicerad: 2021-11-27
DamEttan
Efter hela 71 skott lyckades Färjestad BK vinna mot Västerås IK på bortaplan med 0-2. (0-0, 0-1, 0-1).

71-5 i skott i fördel till Färjestad BK säger en del om eftermiddagens drabbning i Västerås där Färjestad BK tar hem en betryggande, om än resultatmässigt knappt seger. Matchen som visserligen började jämnt slutade senare i ett enkom offensivt spel för bortalaget.

– Trots ”bara” 0-2 på tavlan så är vi helt överlägsna idag. Västerås målvakt gjorde ett bra jobb samtidigt som vi inte riktigt skjuter för att göra mål utan istället skjuter för att skjuta. Vi behöver arbeta på att skapa förflyttningar för målvakten och trafik på mål, teman som vi kommer att arbeta vidare med kopplat till målskyttet, sade tränaren Silje Holös.

Vad tar du med dig?

– Att vi gör bra urspel ur egen zon och att vi följer motståndarna bra i egen zon, även rörligheten i offensiv zon är något som jag tycker att vi kan plocka med oss.

MATCHFAKTA

Västerås IK - Färjestad BK
0-2 (0-0, 0-1, 0-1)
Mål, FBK: Mimmi Gill 2