Allianscupen i Löfbergs Arena på lördag
Publicerad: 2019-04-12
Hockeyalliansen
På lördag den 13 april arrangerar Färjestad BK Hockeyallians den första upplagan av Allianscupen i Löfbergs Arena. Och intresset är stort från de värmländska spelarna, då drygt 100 spelare deltar i aktiviteterna under dagen.

– Allianscupen är skapad som ett sätt att förlänga säsongen lite, ha roligt tillsammans och skapa nya kontakter över föreningsgränserna. Vi blandar spelarna från våra olika medlemsföreningar för att alla ska få nya kompisar och testa sig själva i en ny omgivning. Vilket lag spelarna tillhör spelar alltså ingen roll, i den här cupen får de ändå ett nytt lag att spela i, säger Daniel Samuelsson i Färjestad BK Hockeyallians.

Spelarna har därför fått anmäla sig individuellt till cupen. Den här första upplagan är spelare födda 2005 och 2006 välkomna.

– Väl på plats i arenan på lördag blir de indelade i lag med en tanke om att spela många korta, intensiva matcher under dagen. För detta ändamål spelas matcherna 2x10 minuter med spel fyra mot fyra. Det blir en kul dag, säger Samuelsson.

Turneringen spelas i både Löfbergs Arena och Löfbergs Ice Arena med start på förmiddagen och avslutning på eftermiddagen.