Matchen mot BIK Karlskoga blir av trots allt
Publicerad: 2020-08-21
försäsong
Först på, sen av - men nu på igen. Träningsmatchen mot BIK Karlskoga blir av trots allt.

– Båda lagen fick en lucka och då tyckte vi att det ändå var lämpligt att försöka få till en match, säger GM Peter Jakobsson.

Färjestads planerade träningsmatch i Oslo mot Vålerengen ställdes in. Då uppstod en lucka i försäsongsprogrammet. Då även BIK Karlskoga hade möjlighet så gjorde man slag i saken. Matchen kommer nu att spelas onsdag i Nobelhallen 9 september klockan 19:00.
– Det ska bli kul att möta BIK. Jag vet att det är många som haft viljan att just den här matchen skulle bli av, vilken den alltså blir nu, sade Johan Pennerborn tidigare i höst när matchen först var på tapeten.

– Kul att få mäta krafterna med ett SHL-lag. Det var längesen lagen möttes och det kommer garanterat att bli en härlig match. Vi är tacksamma över att Färjestad har hittat en lucka i sitt spelschema och vill komma till Nobelhallen. Trots att matchen kommer att spelas utan publik är det en rolig match för Värmländsk hockey, säger BIK Karlskogas klubbchef Torsten Yngveson till BIK Karlskogas hemsida.
{!A}