Serieledarna på besök i Löfbergs Arena
Publicerad: 2019-10-17
inför match
Rögle BK på hemmaplan ikväll. En klubb och ett lag som på senare år har tagit enorma kliv och som just nu befinner sig på den absoluta toppen i tabellen.

– Det kommer att bli en stentuff match, säger Johan Pennerborn.

De som kan sin hockey kanske inte lyfter ögonbrynen speciellt högt när man läser den dagsfärska tabellen.
– Jag är inte förvånad över Rögles framfart. Jag sade redan förra säsongen att de hade något på gång, vilket de bevisar nu tack vare smart rekrytering och att klubben tar nya kliv, säger Pennerborn.

Lagkapten Linus Johansson saknades mot München i tisdags men är åter på banan ikväll.
– Jag kanske inte kommer att klocka lika mycket istid som annars då jag är tillbaka från att ha varit lite hängig, men jag är klar för spel och ser fram emot att få möta serieledarna. Det ska bli riktigt kul, säger han.

Rögle kommer till Karlstad med et enormt självförtroende. De har endast en förlust på de tio första omgångarna och har en tät defensiv. Endast 16 puckar har ramlat in bakom seriens statistiskt sett starkaste målvaktspar i Christoffer Rifalk och Roman Will. De båda är också i topp i SHL’s målvaktsliga.

Det ställt mot Färjestads starka offensiv kan bli en spännande match i matchen.

Matchen i Löfbergs Arena startar klockan 19:00 och har du ännu inte säkrat din biljett så kan du göra det via länken nedan.
{!A}
{!B}