Klassisk hockeyort värd för dagens match
Publicerad: 2020-08-28
Försäsong
När Färjestad idag möter Örebro i Grums blir det ett kärt återseende för tränare Johan Pennerborn.

– I Billerudshallen har man spenderat många timmar genom åren, säger han.

Grums är en klassisk värmländsk hockeyort. Många framgångsrika spelare har tagit sina första skär i bruksorten. Dagens FBK-tränare Johan Pennerborn startade inte sin karriär i Grums, men har spenderat många timmar som tränare i Billerudshallen under de fyra säsonger han var verksam i Grums IK.
– En klassisk hockeyort helt enkelt, säger han.

Ikväll ställs Färjestad mot Örebro, och även om närkingarna har ett par matcher mer i benen så ska inte det vara något som ska påverka nämnvärt.
– Svårt att säga. Visst kan det vara lite skillnad i tajming som kanske kan påverka. Men alla lag tränar på och är inne i sina försäsongsfaser så jag tror inte det spelar någon större roll så, säger Pennerborn.

Vad vill ni se ikväll?

– Vi fortsätter att arbeta på våra träningspass och vi vill ju se framsteg i de detaljer vi jobbar med, samtidigt som vi vill närma oss 60 minuter med bra arbete och linjer i spelet. Vi möter ett Örebro som är ganska uppskrivet och har ett bra lag så det blir en bra värdemätare, säger Pennerborn som ställer följande lag på benen:

Målvakter

40 Haukeland (75 Holm)

Backpar

3 Westin - 71 Virtanen
28 Arnesson - 65 Mozik
37 Ginning - 24 Blum

Kedjor

25 Johansson - 70 Nilsson - 13 Viksten
14 Ejdsell - 15 Rydahl - 22 Åslund
31 Jakobsson - 44 Peterson - 20 Lycksell
23 Eriksson - 27 Bäck - 67 Widerström

Albert Johansson saknas då han är iväg på juniorlandslagsläger. Även Sebastian Erixon, Oskar Lawner, Michael Lindqvist och Joakim Nygård är indisponibla ikväll.

Om du inte är på plats så kan du se kvällens match här.
{!A}