Hete Lycksell avgjorde för Färjestad
Publicerad: 2021-02-20
Eftersnack
Med sitt 4:e mål på de 5 senaste matcherna avgjord Olle Lycksell till Färjestads fördel mot HV71 i förlängningen.
– Kul att göra mål på en fantastisk passning från Carl (Jakobsson), säger matchvinnaren.

Kvicke Olle Lycksell avgjorde matchen för Färjestad mot HV71 i förlängningen.
– Kul att göra mål på en fantastisk passning från Carl (Jakobsson), säger Lycksell.
Det blev ett lite avigt avslut efter att Carl Jakobsson drivit upp pucken på vänstersidan innan han spelade över till Lycksell som hade mycket nät att skjuta på.
– Lite struligt när man får den mellan forehand eller backhand, jag fick välja och det blev en "backhandpoach" liksom, skönt att se den gå in och två viktiga poäng för laget. Superskönt, säger 21-åringen.
Han spelade men Jakob Forsbacka Karlsson, som gjorde 2-1-målet, och Carl Jakobsson och formationen har spelat bättre och bättre på slutet.
– Tycker att vi gör en bra match i vår kedja, även om jag själv inte är jättenöjd med min insats ikväll. Vi skapade väldigt mycket i andra perioden men jag vet inte om matcherna på slutet tagit ut sin rätt, så jag var inte lika synlig idag, nej.

Det blev en svängig match där FBK borde tagit tre poäng men det kunde även slutat med noll, HV var bara en ribbträff ifrån att ta alla tre poängen i slutet på tredje perioden.
– Lite hafsig match. Jag vet inte om de fått sig en liten utskällning för de var inte bra i den andra perioden, HV gör det bra som kommer tillbaks i tredje efter vår andraperiod.

Lycksell är en av de hetaste spelarna i hela SHL när det gäller poäng med 7 poäng (4 mål + 3 assist) senaste 5 matcherna.
– Ja, nu går det mesta in, faktiskt, skrattar han.
– Spelar med bra spelare och känner verkligen att jag vågar ta för mig därute. Jag vågar hålla i pucken och de saker jag är bra på gör jag på ett bättre sätt än under tidigare del av säsongen.
– Kroppen börjar kännas lite sliten men det är väl bara upp på hästen igen på tisdag, avslutar matchvinnaren.
Bara att hoppas att Lycksells poänggörande fortsätter för på tisdag väntar serieledarna Rögle på bortaplan.