J20: Efter regn kommer solsken?
Publicerad: 2018-11-14
Junior
Efter ett kortare matchuppehåll är det dags för J20 SuperElit Södra att dra igång igen. Denna gång sticker grabbarna österut för att möta Linköping HC i en högintressant match.
– Vi är revanschlystna, säger J20 tränaren Markus Karlsson.

Idag åker Färjestads J20 till Östergötland för att möta serietvåan Linköping HC. Efter ett tio dagar långt speluppehåll som gett tid till både vila, träning och landslagsuppdrag är killarna åter i startblocken för att kriga sig uppåt i tabellen.
– Efter nio matcher på tre helger gav jag laget några dagar ledigt efter förra helgen. Under uppehållet har vi förutom vila också tränat bra och slipat på formen, säger Markus.

Linköping blir en svår match men staben med tränare och spelare är klara med vad som måste göras.
– Vi ska fortsätta tro på vår spelidé och det vi gör ute på isen. Mot HV71 sist spelade vi bra hockey men vi blev lite ivriga vilket skapade ytor bakåt. Viktigt är att ha tålamod och hålla sig till planen, menar Karlsson som också nämner att det ska bli gött att lira match igen.

Under uppehållet fick Oscar Lawner och Albert Johansson den äran att representera U18 landslaget via en turnering i Tjeckien.
– Superkul för killarna och nyttig erfarenhet att spela internationell hockey, avslutar Markus.

Följ laget live via stats.swehockey.se J20 SuperElit Södra start 19:00.

Skribent Viktor Algurén