Seger i hemmaturneringen
Publicerad: 2018-08-27
Junior
Färjestad BK tog hem U20 Super Challenge som avgjordes i Löfbergs Arena under veckoslutet. Finalsegern med 5-2 mot Växjö Lakers innebar att det var tredje raka turneringssegern för Färjestad.

Turnerningen startade i onsdags och lagen har spelat en match om dagen ända fram till söndagen. För Färjestads del så slogs Frankrike tillbaka i onsdagens permiärmatch, 7-2.
Sedan följde en förlängningsförlust mot HK Riga (0-1), straffseger mot Norge (4-3) innan en övertygande 7-1 seger i semifinalen mot Ungern.

Finalmotståndet kom i form av den regerande svenska mästaren Växjö Lakers. Ett Växjö som gick upp till ledning 2-0 en bit in i mittperioden. Två snabba hemmamål jämnade ut resultatet innan den tredje perioden skulle starta.

Där kunde hemmalaget fullborda vändningen genom att redan efter 1.27 göra 3-2 i powerplay. Innan slutsignalej ljöd hade både 4-2 och 5-2 trillat in och segern var ett faktum.

Forwardsduon Carl Berglund och Linus Nilsson slutade etta respektive tvåa i poängligan.

Stort grattis till hela gänget!