Pennan: – Vill se en riktigt solid insats
Publicerad: 2018-09-11
Försäsong
I kväll spelas säsongens sista träningsmatch. Spelplats är Valhall i Hagfors där Mora IK står för motståndet. Och Johan Pennerborn har en önskan som innefattar det mesta.
– Vi vill se en riktigt solid insats över hela banan, säger han.

Skadeläget har lättat och ikväll är det bara Tomi Sallinen och Robin Press som saknas. Sallinen som bekant långtidsskadad, medan Press sparas som en säkerhetsåtgärd.
– Han dras med en liten skavank, säger Pennerborn.
Fabian Zetterlund är på väg hem från USA och kommer att träna med laget igen på torsdag.

Då kvällens match är den sista i förberedelserna inför stundande premiär hoppas laget på en del svar.
– Nu är det sista träningsmatchen och det gäller att alla är påkopplade och gör sitt yttersta ikväll. På lördag spelar vi om poäng och det ska bli fantastiskt kul. Men vi behöver göra ett bra jobb ikväll, säger Per Åslund.

Junioren Daniel Andersson, som gjorde ett fint avtryck senast i Mjölby, åker med som extraforward.

Kvällens lag

Målvakter

53 Markus Svensson (35 Adam Werner)

Backpar

3 Jens Westin - 81 Theodor Lennström
41 Ilari Melart - 71 Jesse Virtanen
6 Mikael Wikstrand - 50 Sebastian Erixon
7 Johan Ivarsson

Kedjor

11 Joakim Nygård - 61 Johan Ryno - 16 Alexander Johansson
10 Marcus Nilsson - 29 Oskar Steen - 22 Per Åslund
15 Gustav Rydahl - 59 Linus Johansson - 92 Jesper Olofsson
25 Martin Johansson - 18 Axel Ottosson - 13 Daniel Viksten
14 Daniel Andersson

Matchen i Hagfors startar klockan 19:00 och sänds på Cmore.
Vill du hellre se matchen live så hittar du biljetter här.