Sista hemmamatchen innan jul
Publicerad: 2018-12-18
inför match
Första matchen efter landslagsuppehållet. Samtidigt även den sista hemmamatchen innan jul. Johan Pennerborn ser fram emot onsdagen.
– Alltid kul med match, särskilt hemma, säger han.

På andra sidan isen i morgon - Örebro. Ett lag som nyligen fick ett nytt tränarteam, och av den anledningen kanske är aningen svårscoutade.
– Jo lite grann. De har haft två matcher med den nya ledningen och har nu haft ett uppehåll där de kunnat slipa på detaljerna. Därför blir det intressant att se hur de kommer ut. Men även vi har haft uppehåll och tränat bra. Linus och Linkan är hemma från landslagsspel liksom Jesse så det är bara uppåt. Alla verkar vara riktigt sugna på att spela inför hemmapubliken igen, säger Pennerborn.

Laget presenteras som vanligt först på matchdag, men på backsidan har det ljusnat lite.
– Förutom Sebbe Erixon så har vi alla backar tillgängliga. Framåt är det inga direkta nyheter. Det lag vi ställer på isen kommer att ha alla verktyg för att vinna matchen. Så är det, säer Pennerborn.

Matchen startar klockan 19:00 och har du ännu inte skaffat biljett till den sista matchen innan jul så är det lätt ordnat. Klicka på den här länken!