Olofsson laddar för första matchen
Publicerad: 2018-08-17
Försäsong
I morgon är det dags. Då drar Jesper Olofsson på sig Färjestads matchtröja för första gången.
– Ska bli riktigt kul att spela match, säger han efter fredagens träningspass.

Efter två hårda träningsveckor ska laget för första gången ut till match. Det sker på bortaplan mot HV 71 i Kinnarps Arena i morgon.
– Nu har vi tränat på bra under de veckor vi varit på is, men det ska bli skönt att bryta av med en match, säger Jesper Olofsson.

Det blir hans första match i Färjestadtröjan, och som sällskap kommer han att få Joakim Nygård och Alexander Johansson.
– Vi ska nog kunna sätta lite fart där ute, säger han.

Att ha varit på is under två veckor innan första matchen ser Olofsson som något positivt.
– Man har ju kommit in i grejerna på ett helt annat sätt än om man spelat bara efter ett par dagar. Tror det här är ett bättre upplägg.

HV 71 har dock redan startat upp sitt matchande. I torsdags slogs Frölunda tillbaka med 3-2.
– Tror inte det ska vara någon större skillnad, men de har en match i benen och på så sätt är de aningen före oss. Det kommer dock inte att vara så när vi möts i premiären 15 september, ler Olofsson.

Saknas i morgondagens match gör Johan Ryno, Axel Ottosson, Theodor Lennström och Johan Ivarsson.
– Några skavanker bara, säger tränare Johan Pennerborn.
Samtliga beräknas dock vara spelklara nästa helg då laget åker till Strömstad för matcher mot Frölunda och Leksand.

Följ med oss på resan via vårt Instagramkonto. Där får du en unik inblick bakom kulisserna.
Matchen startar klockan 15:00 och sänds på Cmore.

Laget mot HV71:

Målvakt

35 Adam Werner (53 Markus Svensson)

Backpar

71 Jesse Virtanen - 41 Ilari Melart