Linkan tillbaka i laguppställningen
Publicerad: 2019-01-23
inför match
Ikväll är det åter dags för hemmamatch i Löfbergs Arena när Rögle BK kommer på besök. En chans för FBK att fortsätta den fina poängtrenden.

Med en roadtrip och 5 av 6 möjliga poäng i ryggen kommer Färjestad till spel som ligatvåa. En tabellplacering som kan skifta fort om inte resultaten går rätt väg.
– Det är en extremt tajt tabell och varje poäng räknas. Det finns ingen serielunk, säger tränare Pennerborn.

Han får tillbaka Michael Lindqvist i laguppställningen efter att han nu avtjänat sin avstängning. Däremot saknas Johan Ryno i dagens match.
– Skönt att få ”Linkan” tillbaka, det är en klasspelare. Johan Ryno är ”dag-för-dag” men spelar inte ikväll, säger Pennerborn.

Rögle kommer till spel som 11:a, endast två poäng efter Brynäs på en 10:e plats.
– De kommer att jaga. Rögle är ett bra lag och är skickliga på omställningar. För vår del gäller det att vårda pucken och att vara noga med förstapassen.

Den kedja som utmärkte sig mest under den senaste roadtrippen var den med ”Lilliz” Nilsson, Oskar Steen och Gustav Rydahl. En kedja som får fortsatt förtroende ikväll.
– Nu när ”Fabbe” är borta valde vi att sätta in Lilliz där och det har gett resultat. De kompletterar varandra väldigt bra och det ska bli kul att se om de kan ta ytterligare kliv tillsammans, säger Pennerborn.

Matchen startar klockan 19:00.