Inför VLH: – Kommer att bli en tät och spännande match!
Publicerad: 2022-09-21
inför match
Premiären är avklarad. Efter den härliga lördagskvällen väntar nu en ny tuff match när Växjö Lakers kommer på besök.

Torsdagens gäster kommer från en jämn öppningsmatch borta mot Oskarshamn. En match som varvades mellan Lakersledning och oavgjort. IKO kvitterade till 4-4 med 1:30 kvar och tog matchen till förlängning och straffar. Där kunde Oskarshamn dra det längsta strået och knipa extrapoängen.

Nytt för året i Växjös bås är att vår gamle guldhjälte Jörgen Jönsson tagit över som huvudtränare efter Sam Hallam.
– Jörgen är en vinnare och väldigt bra person. Om det kommer att märkas någon skillnad på spelet så här tidigt vet jag inte, men han vet vad som krävs för att vinna, säger Per Åslund som haft Jörgen som både lagkamrat och som assisterande mästartränare.

När det gäller läget i vårt eget lag så finns det förhoppning om spel för Theodor Lennström.
– Han är på bättringsvägen så vi är hoppfulla att ha honom i spel i morgon kväll. ”Peppe” var på is idag men det är inte aktuellt med spel för honom redan i morgon, säger Tomas Mitell som förväntar sig en tät match i morgon kväll.
– Växjö är ett lag som spelar disciplinerat och som gärna krymper ytor och då och då vill dra ner på tempot för att sedan trycka på gasen. Även om det är en ny röst i båset nu så har de sett ut som man känner dem. Det kommer att bli en tät och spännande match, tror Mitell.

Marcus ”Lilliz Nilsson hör till de som ska luckra upp det defensiva motståndarlaget.
– Det brukar alltid vara täta matcher mot Växjö, men nog har jag förhoppning om att vi ska kunna lösa upp deras defensiv med ett eget kreativt spel.

Du har spelat med Åslund och Elie på slutet, hur har det varit?

– Bara bra tycker jag. Elie är en stark murbräcka som kan skapa ytor till mig själv och till Per. Hittills tycker jag att det funkat bra, men det är tidigt ännu. Vi kommer att bli bättre med tiden, försäkrar Nilsson.

Morgondagens match mot Växjö Lakers i Löfbergs Arena startar klockan 19:00 och du kan köpa dina biljetter via länken nedan. Hjärtligt välkomna!
{!A}