Tuff bortamatch i omstarten
Publicerad: 2018-11-13
inför match
Omstart efter landslagsuppehållet, och för Färjestads del startar veckan med en bortamatch mot Rögle i Ängelholm.
– Vi avslutade bra innan uppehållet spelmässigt och det vill vi naturligtvis fortsätta med, säger tränare Johan Pennerborn.

På skadefronten ser läger fortfarande jobbigt ut, men både Markus Svensson och Sebastian Erixon är i full träning och är redo för spel.
– Riktigt kul att vara igång på riktigt igen. Även om jag hela tiden kunnat träna för fullt på sidan av isen så är det en skön känsla när man kan gå för fullt på isen, säger han.

I ”Mackans” frånvaro har Adam Werner axlat ansvaret och gjort det med bravur.
– Han har gjort det jättebra. Visst konkurrerar vi om samma jobb, men vi har ett jättebra samarbete. Adam är en bra kille som jag trivs ihop med och vi tävlar på träning varje dag och den som sedan får stå har full uppbackning av den andre. Vi driver varandra till att bli bättre, säger Svensson.

Fortfarande så är Per Åslund, Ilari Melart, Fabian Zetterlund och Alexander Johansson på skadelistan. För Alexanders del väntar en ryggoperation de närmaste dagarna för att få bukt med problemen.
– Normal rehabtid efter en sådan operation är 3-4 månader, säger Mattias Hell, medicinskt ansvarig.

Trion Mikael Wikstrand, Linus Johansson och Joakim Nygård återvänder från spel i Tre Kronor och är spelklara mot Rögle. Ett Rögle som förväntas komma ut i full fart inför sin hemmapublik.
– De avslutade starkt med fyra segrar innan uppehållet och är ett lag som nog egentligen är bättre än vad tabellen visar. Vi kommer att sättas på prov och det är viktigt att vi är med från start, avslutar Johan Pennerborn.