Ungt Färjestad tar sig an Skellefteå
Publicerad: 2018-11-01
inför match
Säsongens andra hemmamöte med Skellefteå står för dörren, och Färjestad får klara sig utan en rad av sina rutinerade pjäser.

– Kul för de yngre att få visa upp sig på den stora scenen, säger Johan Pennerborn.

Färjestad kommer till kvällens match med en förlust i bagaget. Tisdagens möte med Växjö blev en poängnolla, men sett till matchen finns det, enligt Pennerborn, mycket bra att ta med sig hem.
– Tycker jag absolut. Det var en riktig ”stolpe-ut match” om man få säga så. Vi kämpar tappert för att få in kvitteringen, men vi kom inte riktigt ända fram. Vi har en tre-fyra skott i ramen så visst hade vi kunnat få med oss poäng hem, säger Pennerborn.

Under tisdagens match tvingades Ilari Melart att utgå med en knäskada vilket gör att han tvingas stå över kvällens match. Något som också gäller Alexander Johansson. Det gör att Pennerborn tar med sig de båda U18-landslagsmännen Albert Johansson och Oskar Lawner i kvällens trupp. Jakob Ringsby och Carl Jakobsson tar en ordinarie plats.
– Kul att vi har en sådan bredd att visa upp när det blir såhär. Carl satte sin första SHL-puck senast och Ringsby är en frejdig spelare som det ska bli kul att se i de här sammanhangen, säger Pennerborn.

Mattias Hell sammanfattar skadeläget

Fabian Zetterlund - rehab går bra men skadan behöver sin tid för att återhämta sig.
Sebastian Erixon - Fortfarande sjuk. Spelar ej innan uppehållet.
Ilari Melart - Knäskada, missar veckans matcher.
Per Åslund - Hjärnskakning, ej spelklar.
Markus Svensson - Rehab går bra och väntas tillbaka efter uppehållet.
Alexander Johansson - Har en ryggskada och spelar inte innan uppehållet.

Dessutom saknas Gustav Rydahl som är avstängd.

Matchen startar klockan 19:00 och det blir en fin publiksiffra då vi har passerat 6500 sålda biljetter. Men det innebär också att det finns platser kvar. Köp din biljett här!