Intressant match väntar i München
Publicerad: 2019-10-08
CHL
Champions Hockey League närmar sig slutet på gruppspelet. Omgång 5 spelas i veckan och för Färjestads del väntar en tuff bortamatch mot Red Bull München ikväll.

Det är en uppåtgående formkurva hos båda lagen. Färjestad kommer från en förkrossande seger i lördags då man hemmavann mot Oskarshamn med hela 12-0.
– Det enda vi hade pratat om innan, och gjorde det även under matchen, var försvarsspelet, sade Gereon Dahlgren efter matchen i lördags.

Nu ställs man mot Red Bull München- Ett lag som i sin tur har startat ligasäsongen med 9 raka segrar. Det är den historiskt bästa säsongsinledningen av något lag i tyska ligan (DEL).

Segern senast, mot Bremeraven, satt dock långt inne. Underläge under matchens första halva innan Philip Gogulla kunde kvittera efter 34 minuter. Med tio kvar av matchen satte Mark Voakes 2-1, en ledning man sedan höll.
– Vi vinner de täta matcherna eftersom vi jobbar hårt i 60 minuter, gör inte några större misstag och är konsekventa, sade segerskytten Voakes till Münchens hemsida.

De båda målskyttarna är tillsammans med Chris Bourque (son till NHL-legendaren Ray Bourque) vassast i den interna poängligan. Tillsammans har de skrapat ihop 30 poäng, där Bourque är vassast med 12 (4+8) på nio matcher.
Mer om Red Bull München kan du läsa här.

TABELLEN

{!A}

Klicka in på CHL Fan Challenge och tippa matchen, eller ta del av allt material som finns i form av quiz, spel och annan information! {!B}

Kvällens match startar klockan 19:30 och sänds på Viaplay.