1932-klubben – Tillsammans med Wecall Sports
Publicerad: 2022-09-21
Partner
1932-klubben är ett väl inarbetat partnerkoncept hos oss i Färjestad BK. Ett partnernätverk där sponsorpaketen är lite mindre och mestadels innehåller exponering samt matchbiljetter. Wecall Sports hjälper oss, och gör det enklare för företag att gå med.

Färjestad BK har sedan länge ett stort och väl inarbetat företagsnätverk, där nivåerna på partnerskapen är av stor variation. För de lite mindre företagen skapades för många år sedan 1932-klubben. Viljan att vara en del av Färjestad BK har varit stor och den växer för varje år.

– Vi känner av att det är ett stort intresse att synas och verka i samarbete med Färjestad BK. Alla företag har olika förutsättningar, och för 1932-klubben ser vi Wecall Sports som rätt partner att hjälpa oss att driva 1932-klubben framåt. De jobbar tillsammans med en mängd elitklubbar i Sverige redan idag och har dokumenterat goda resultat att redovisa. Wecall Sports kommer att göra det enklare för företag att gå med i 1932-klubben, och på så vis bli en liten men ack så viktig del av Färjestad BK, säger Helén Högberg, kommersiell chef i Färjestad BK.

Wecall Sports är en del av moderbolaget Wecall, som är ett av Sveriges ledande telemarketingbolag och är verksamma i hela Europa. Förutom kunder i näringslivet är de även frekvent förekommande i idrottsvärlden genom Wecall Sports. De är marknadsledande när det kommer till att rekrytera partners och sponsorer till elitidrottsklubbar i Sverige.

– Det skall bli fantastiskt roligt och en härlig utmaning att få inleda samarbetet med en så anrik och framgångsrik klubb som Färjestad BK. Det engagemang och intresse som finns kring Färjestad BK skapar enormt bra förutsättningar. En fin arena där publiken ser till att skapa den bästa atmosfären för sitt lag, säger Dennis Thorén, avdelningschef Wecall.

Samarbetet mellan Färjestad BK och Wecall Sports är till att börja med skrivet över tre säsonger.