Olofsson: – Skönt att vara igång
Publicerad: 2018-08-18
Försäsong
Trots förlusten mot HV71 var Jesper Olofsson inte allt för nedstämd efteråt.
– Nej, det är vår första match och man får ta det lite för vad det är, säger han.

Efter två inledande veckor på is var det till slut dags att dra på sig matchdräkten för första gången den här hösten. Och för Jesper Olofssons del var det också premiär i Färjestadtröjan.
– Det var kul. Skönt att vara igång med matchandet nu, säger han när han pustar ut i det inre av Kinnarps Arena.

I sällskap med Alexander Johansson och Joakim Nygård var det tänkt att kedjans fart skulle sätta tryck på HV. Nu blev matchen rätt så sönderryckt av utvisningar.
– Det blir svårt att komma in i något slags flow när det blir så mycket utvisningar. Man kommer ur rytmen i byten och vissa får gnugga mycket istid i boxplay. Men som sagt, det är första matchen och vi har tid på oss att få fart på grejerna, säger Olofsson.

Att HV hade spelat en match innan var inget som han tyckte påverkade utgången av matchen.
– Nä, det tycker jag inte. När man väl är där ute så kör man oavsett. Jag tycker att vi stundtals gör en bra match, men att det finns en del att jobba vidare på.

Nu väntar en ledig söndag innan gänget samlas på måndag för ännu en vecka fylld av träningar och matcher. Strömstad Hockey Classic väntar i veckoslutet.
– Blir bra det. Matcher är ju det roligaste som finns, säger Olofsson.