Lurig match väntar i Gävle
Publicerad: 2020-01-15
inför match
Färjestad beger sig mot Gävle som blir första anhalten på veckoslutets roadtrip. Match mot ett Brynäs som efter tränarbytet vunnit två raka matcher.

– Blir en lurig match, säger Daniel Viksten.

Laget lämnade Karlstad redan efter lunch på onsdagen. Man matchvärmer i Gävle under förmiddagen i morgon innan matchen i Monitor ERP Arena klockan 19:00.
Några spelare saknas dock på bussen. Carl Jakobsson (skadad) och Johan Ivarsson (sjuk) så Oskar Lawner finns med på resan.

Brynäs har två raka segrar i bagaget inför torsdagens match. Senaste hemmamatchen slutade 5-2 då Rögle var på besök, och i Linköping senast vände man ett 0-2 underläge till seger på övertid.
– Det är en lurig match. Det kan bli ett uppsving efter ett tränarbyte sådär. Jag har varit med om det själv i tidigare klubbar, sade Daniel Viksten i gårdagens ”Fika med…”.

Färjestad åker dock ut på vägen med tre raka segrar i ryggen. Årets första match (LHC) vändes och vanns i sista perioden, medan de andra två båda slutat med 5-1 segrar.

– Vi har ett gôtt go i laget och det ska vi fortsätta att ha framöver, säger Viksten.

Efter torsdagens match i Gävle sover laget kvar och tar sig efter morgonträning mot Arlanda för vidare transport mot Göteborg och match mot Frölunda i ett utsålt Scandinavium på lördag.
{!A}