Damerna inviger nytt arenanamn på Färjestad
Publicerad: 2018-12-07
arena
Löfbergs ICE Arena. Det blir det nya namnet på hockeyarenan som tidigare hette Kobbs Arena. Namnbytet sker i samband med damernas match mot Sandviken 9 december.

– Superkul att inviga det nya arenanamnet i samband med seriefinalen mot Sandviken. FBK Dam har ångat på i serien och vi hoppas förstås att segersviten fortsätter, säger Lena Rodin, marknadschef på Löfbergs.

– Precis som Löfbergs Arena blir Löfbergs ICE Arena en viktig kanal för att öka kännedomen om oss och våra produkter. Det är en viktig del av vårt samarbete med Färjestad BK, säger Lena Rodin.

Naturlig energi

Löfbergs finns på plats i arenan på söndag och kommer naturligtvis att bjuda på ICE, som är namnet på kafferosteriets iskaffe. Löfbergs ICE lanserades 2015 och är idag ett av Sveriges mest sålda iskaffe.

– Vi har prickat rätt med både smak och design. Tidigare i år lanserade vi två nya varianter: Caffeine Boost och Protein Boost som är fulla med naturlig energi. Perfekt i samband med en hockeymatch, ett träningspass eller andra tillfällen när man behöver en extra kick, säger Lena Rodin.

Färjestad BK