Amerikansk skridskocoach v. 29
Publicerad: 2017-05-29
Vecka 29 är det dags för Super Challenge Week på Färjestad CCM Hockey Camp. I år får den veckan en speciell, internationell krydda. Amerikanen Ted Suihkonen blir veckans skate och skills-coach.

Vecka 29 Super Challenge Week innebär som helhet lite mer av allt. Hårdare träning, mer fys, mer skridskoteknik och ännu större fokus på att öva upp dina individuella färdigheter som spelare. Super Challenge Week är helt enkelt för dig som vill utmana dig själv lite extra.

Som en del i den utmaningen kan vi nu presentera en spännande nyhet. Ted Suihkonen kommer att drilla deltagarna i skridskoåkning och teknik. Suihkonen spelade under sin egen aktiva karriär för University of Alaska Anchorage och därefter för flera olika klubbar i Sverige, Tyskland och Italien.

Som coach återvände Suihkonen till Alaska och efter att ha coachat på J18 och J20-nivå både i USA och Europa återfinns han idag, vid sidan av sin akademi, i rollen som general manager för Lörenskog IK i Norge, där han sköter spelarutveckling inom klubben.

Suihkonen Hockey Academy bygger sin filosofi på tre hörnpelare: snabba fötter, snabba händer och snabb hjärna. Det blir garanterat ett högintressant inslag på campen! Läs mer om Ted Suihkonen här: suihkonenhockey.com

Övriga ledarteamet vecka 29 ser även det minst sagt starkt ut. Så här ser det ut:

Grupp 2002: Michael Odelhög, Frölunda Indians och Magnus Fernhall, Lerums BK 2003: Henrik Rehnberg, Färjestad BK och Pontus Lägge, Frölunda Indians 2004: Magnus Arvedson, Henrik Franzén, Philip Bjuresäter, Färjestad BK 2005: Tim Rivest, Hammarö HC, Jan Ingman, Färjestad BK och Oskar Lundgren, Tibro IK Målvaktstränare: Jonathan Höjd, Daniel Hansen och Pelle Klintberg, Färjestad BK

Det finns fortfarande platser kvar vecka 29 för utespelare födda 2002 och 2003 och för målvakter födda 2002 och 2005. Anmälan kan göras genom att klicka här

Färjestad BK