Damerna obesegrade i NDHL Västra
Publicerad: 2023-01-25
NDHL
Den sista matchen i västra serien. En seger från att gå rent genom serien - utan förluster. Kanske var anspänningen där då det satt hårt inne, men seger blev det. När klockan i Västerås stod på 60 minuter visade den siffrorna 1-2 (1-0, 0-1, 0-1) och tjugo raka segrar var ett faktum.

Det var hemmalaget VIK som öppnade målskyttet, och de gjorde det snabbt. Redan efter 2:27 satte Leontine Almén pucken i när bakom Kaja Ekle i FBK-kassen.

Sett till skottstatistiken så var det färjestads match från början till slut. Målen lät dock vänta på sig. Det gick nästan till halva matchen innan Emma Murén prickade rätt och satte sitt 23:e mål för säsongen.

Helt jämnt siffermässigt inför sista, och likaså ända till 8:12 in i slutperioden. Emma Murén satte 2-1 och därmed sitt 24:e mål för säsongen och efter det blev det inga fler mål.

Nu väntar nästa steg i jakten på en av de åtråvärda platserna i SDHL. Mer om vägen dit kan du läsa i artikeln nedan.

# MATCHFAKTA
# SLUTTABELL NDHL VÄSTRA