Färjestad BK lånar in spelare
Publicerad: 2023-01-13
Lån
Inför lördagens match mot HV71 lånar Färjestad BK in centern Kalle Miketinac från Mora IK.

– Det har väl inte undgått någon FBK-supporter att vi för närvarande har mycket skador på forwardsidan. Vi tar därför tacksamt emot möjligheten att låna in Kalle, säger sportdirektör Rickard Wallin.

Det är många som vittnat om det. Att den så välskrivna spelarmarknaden för dagen verkar ha fler artiklar om sig än ”artiklar” i sig.
– Lite så känns det. Därför är vi tacksamma att vi av Mora IK fått möjligheten att låna in en såpass spännande spelare som Kalle Miketinac till vår match mot HV71. Kalle är en center som vi tycker står på gränsen mellan Hockeyallsvenskan och SHL, så det blir spännande att se honom i den här miljön. Ett bra tillfälle för båda parter att få känna på varandra, säger Rickard Wallin.

Kalle Miketinac kommer att spela i tröja 24.