Anton Berglund lånas ut
Publicerad: 2023-01-03
Lagbygget
Färjestad BK lånar ut backen Anton Berglund till Östersunds IK i Hockeyallsvenskan.

– Vi ser ett liknande läge som tidigare med Lucas Forsell. Det är trångt hos oss och för Antons utveckling så är det speltid som gäller, säger sportdirektör Rickard Wallin

Anton Berglund kommer till en bekant miljö då det var just Östersund han lämnade för spel i Färjestad BK U18 säsongen 2018-19.
– Vi tror att det här är det bästa för Anton och hans personliga utveckling just nu. Spelare som är där Anton är i karriären behöver spela matcher, och Östersund har gett honom en möjlighet att göra det. Det är istid som krävs för att ta nästa steg, och att spela så mycket seniorhockey som möjligt för att sedan etablera sig och kunna ta en plats i SHL på sikt, avslutar Wallin.

Anton Berglund står registrerad för 49 SHL-matcher och 6 i Champions Hockey League för Färjestad BK.