VD har ordet
Publicerad: 2023-01-27
Bästa GrönVita vänner!

Kaffe kaka 20 raka!
Damernas väg genom säsongens grundserie summeras med 20 raka segrar. Oaktat serie och motstånd så är det en jäkla stark prestation att hålla skärpa och fokus genom hela serien och därmed en högst välförtjänt serieseger för damerna. Spänningen ökar och motståndet hårdnar naturligtvis betänkligt när damerna nu ska in i kvalets första fas. Första steget nu är att två lag från NDHL Västra dvs. vi och Falun bildar en serie med Frölunda och Malmö från södra. Lagen möter varandra två gånger, hemma respektive borta och sedan går 3 av de fyra lagen vidare till steg 2 av kvalets totalt fyra steg (vi återkommer till de senare). Vi börjar med tuffast möjliga motstånd på bortaplan mot Frölunda 4/2. Damernas hemmamatcher i första steget ser du 8/2 19:00 mot Falun, 18/2 18:30 mot Oskarshamn och slutligen 19/2 16:30 mot Frölunda. Damerna förtjänar verkligen ett gott grönvitt stöd från läktarna så kom igen nu så gör vi det tillsammans – biljetter hittar du via vår hemsida som vanligt!

Vi bjöd in våra partners till en träff igår torsdag. Man blir otroligt glad när det kommer nära nog 200 personer på en sådan tillställning i slutet av januari. Vi tar det som jag sa till det samlade gänget igår, som ett gott bevis på att våra partners trivs hos och med oss. Lika viktigt är det att partners trivs med varandra och att så är fallet råder det nog inget tvivel om. Det märks direkt på sorlet och ljudnivån och det behövs ingen ”handpåläggning och hurrarop” för att folk ska komma igång och mingla – det löser sig liksom helt automatiskt. Många av våra partners såsom Menigo, Löfbergs, Scandic, Mollstedts, Smarteys, Debut, Löfbergs, NO1, Spendrups, Lillängshamnen, Docero och Länsförsäkringar förgyllde kvällen extra mycket med sin generösa inramning och fina erbjudan – hatten av för det!

Sen var det ju det där med hockey och sedan förra fredagsbrevet har herrarna mött Skellefteå och Malmö. Förlust i båda fallen och inte mycket att säga om vad gäller Skellefteå matchen. Självklart vill vi vinna men det var en tight bra hockeymatch och ibland får man korta stickan vilket vi fick. Korta stickan kan man väl inte påstå att vi fick igår. Kändes snarare som att vi själva hade valt den innan matchen och krampaktigt höll fast i densamma matchen igenom. Det händer ibland och inte mycket att hetsa upp sig över det heller. Övertygad att laget ville annat igår också även om det helt enkelt inte fungerade i Malmö. Stack ut hakan innan matchen igår på vår partnerträff och tippade vinst 2-8 mot Malmö. Gissa om jag fick tugga i mig det tipset med besked. Bjuder på det och är väl inte sämre än att jag försöker igen och tippar alltså 8-2 imorgon mot Frölunda. Mina högst tveksamma spådomar vad gäller resultat gör ni alltså klokast i att helt bortse ifrån. Det är dock ingen spådom utan ren och skär fakta att vi får umgås i en helt fullsatt Löfbergs Arean imorgon igen när vi tar emot Frölunda.

Nu stänger jag ner för den här veckan, fokuserar med full kraft på kommande AW och lite gott käk på byn med trevligt fölk.

Imorgon rycker vi fjädrarna av Indianerna (väl medveten om att dom bytt). ”Framåt Och Uppåt – Tillsammans”

Hockeyhälsningar,

VD Stefan Larsson