Inför LHC: – Vi ska inte bjuda på något!
Publicerad: 2022-12-07
inför match
Morgondagens match blir första tillfället för Max Lindroth att välkomna sina gamla lagkamrater till sitt nya hem.

– Ska bli kul att möta gamla lagkamrater, både spelare och ledare. Först ska vi dock vinna matchen, sen kan vi snacka, säger han.

Det har snurrat, och snurrar fortfarande, lite sjuka i laget. Max Lindroth är en av de som varit krasslig men känner sig nu återställd igen.
– Ja det är ingen fara. Nu är jag pigg och ser fram emot morgondagens match, säger han.

Något speciellt med att möta sitt förra lag?

– Det ska bara bli kul. Har haft bra år i Linköping, men det är historia nu. Nu tävlar jag och gör allt jag kan för att Färjestad ska vinna, och jag älskar verkligen att gå till arenan varje dag och jobba för att bli bättre.

Har du utvecklats något efter klubbytet tycker du?

– Jo men det tycker jag. Vi spelar hockey på ett annat sätt här och det var väl en inkörningsperiod. Men i takt med att jag fått spela mycket mer och fått förtroende så har jag tagit kliv, det tycker jag. Men jag har som målsättning att bli bättre på det jag gör varje dag och det är med den inställningen jag kommer hit på morgonen, säger Lindroth som tror på en tät match i morgon.
– Linköping har spelat upp sig och är inne i en bra trend. Vi har slitit lite med sjukdomar och skador men ändå plocka en hel del poäng. Det tycker jag visar på en styrka i laget och att vi har en bra karaktär. Den ska fram i morgon också, säger han.
{!B}

Sjukdomsläget i truppen går åt rätt håll. På "bänken" var det dock fortfarande glest vid dagens träning där Thomas Rhodin höll i passet i frånvaron av de sjuka kollegorna Mitell och Prestberg.
– Pelle är fortfarande osäker men Mitell är troligen tillbaka i morgon. Så debuten som ansvarig SHL-tränare ser ut att få vänta, säger Rhodin med ett skratt.

Vad blir viktigt att tänka på i morgon?

– Tålamodet tror jag kommer att bli en viktig nyckel. Linköping spelar lite som Brynäs och vill gärna tajta till i mittzon. Får vi däremot ner spelet i deras zon så är vi giftiga. Sen tycker vi nog att vi bjudit på någon poäng här och där vilket vi inte ska göra igen, säger Rhodin.

Matchen mot Linköping HC i Löfbergs Arena startar klockan 19:00. Det finns biljetter kvar - och vill du vara med och skapa stämning i arenan, och på så sätt hjälpa laget till en ny trepoängare så hittar du biljetter via länken nedan! {!A}