Mitell: - Vi är ruggigt besvikna och förbannade!
Publicerad: 2024-03-27
Eftersnack
Färjestad blev utslagna efter 4-0 i matcher till Rögle.
- Vi grävde oss ett djup hål innan vi åkte hit och hade inte riktigt marginalerna med oss här nere, säger Thomas Mitell.

Rögle kvitterade till 1-1 i slutet på den tredje perioden med uttagen målvakt. Sen avgjorde Ängelholmslagets Henry Bowlby 4:52 in på förlängningen och FBK´s säsong är över.
- Vi är ruggigt besvikna och förbannade, säger FBK-tränaren Thomas Mitell efter uttåget.

FBK-tränaren menar att man skänkt bort de två första hemmamatcherna och satt sig själva i en mycket besvärlig situation.
- Vi kom ut rostigt i match ett och släppte in 5 mål i andra perioden på 10 skott, vi ställer till det för oss själva, känns det som, säger Mitell.
- I match två gör de båda målen i powerplay, senast här nere gör de också bägge två i powerplay och idag gör de mål i sex mot fem. Vi är ju minus i special teams i alla tre första matcherna.
- Men vi grävde oss ett djup hål innan vi åkte hit och hade inte riktigt marginalerna med oss här nere. Vi har gjort ett tappert försök och alla ha chippat in och bitit i. Men det är ett bra lag på andra sidan.

De senaste två matcherna i Ängelholm lyfte Färjestad spelmässigt.
- Ja, vi hade lite mer kvalitet med puck och lite mer fart men det räckte inte ändå.

Och de bästa FBK-spelarna presterade inte så bra som de borde?
- Det är klart att vi behöver att våra bästa spelare är bättre, det var bättre de två sista matcherna men ingen riktig medstuds på slutet.

webredaktör Hans-Göran Bäckström