Årsmötet 2026

Publicerad: 1 min läsning

Årsmöte 2026

Färjestad BK:s årsmöte genomfördes under gårdagen där medlemmarna fattade beslut om styrelsens sammansättning, behandlade motioner och tog del av en genomgång av verksamhetsåret.

Färjestad BK höll under gårdagen årsmöte där valberedningens förslag antogs i sin helhet. Till ordförande omvaldes Lars Appelqvist. Som ledamöter fortsätter Maria Frykblom, Clas Eriksson och Silje Holös sina pågående mandat, medan Johan Engström och Jan Ingman omvaldes på två år. Håkon Grönn-Weiss valdes in som ny ledamot. Mattias Eriksson, KPMG, omvaldes som revisor.

I samband med årsmötet lämnade Fredrik Larsson sitt uppdrag i förtid och tillsammans med Lena Rodin tackades han för sina insatser i föreningens styrelse.

Årsmötet behandlade även två motioner. En motion om att Färjestad BK ska verka för att SHL avslutar sitt avtal med Red Bull bifölls av årsmötet. En motion om att förbjuda digital röstning avslogs i enlighet med styrelsens yttrande.

Årets möte genomfördes för första gången med digital röstning, vilket fungerade överlag väl trots vissa tekniska utmaningar. Inför kommande årsmöten kommer arbetet att fortsätta för att ytterligare förbättra användarvänligheten.

Årsmötet leddes av mötesordförande Linda Larsson med Mikael Olsson som sekreterare.

Under mötet presenterade även vd Stefan Larsson verksamhetsberättelsen och sammanfattade det gångna året. Hela genomgången finns att ta del av i säsongsrapporten.

Malin Abrahamsson