Pennan: – En häftig omstart!
Publicerad: 2018-12-26
inför match
Det är till en utsåld Löfbergs Arena Johan Pennerborn leder sitt lag i eftermiddag.

– En häftig omstart, och en ynnest att få vara med om en match av den här kalibern, säger han.

Svårast tänkbara motstånd, då förra säsongens mästare står på andra sidan.
– Växjö är ett lag som spelar disciplinerat, har en stor mängd talang i sitt lag så vi måste vara på tå. Vi ska förlita oss till vårt spel, vilket är det viktigaste för oss.

Säsongens Halsduksmatch är en favorit bland både supportrar, spelare och ledare.
– Det är det jag menar med häftigt. Att få gå ut där och mötas av det där havet av halsdukar som det brukar vara den här matchen är en fantastisk upplevelse. Den sporrar oss och vi vet att vi har ett grymt stöd av vår publik. Vi ska gör allt som står i vår makt för att et här ska bli en kanondag, avslutar Pennerborn.

Halsduksmatchens hålltider

13:15 Restaurangen The Locker Room öppnas
13:15 Restaurangerna Golden Star och Guldbaren öppnas
13:15 Hela Löfbergs Arena öppnas
14:35 Matchvärmning
14:35 Maskens matchgenomgång i Säsongskortsbaren
14:55 Studio FBK börjar
15:10 Färjestad BK kommer ut på isen
15:11 På Den Sköld Du Klär - ställ dig upp för Skölden!
15:15 Nedsläpp
17:15 Matchen beräknas avslutas