Styrelsen 24/25
Lars Appelqvist, ordförande

Gift med Annika, 3 barn och bor på Hammarö.

Civilekonom. Har jobbat inom olika positioner i livsmedelsbranschen sedan 1998. VD på Löfbergs i 12 år och sedan fyra år vd på Scan Sverige AB.

Suttit i Färjestads styrelse 2010-2017 och Ordförande sedan 2019. Ledamot i SHL.

Varit aktiv ledare inom Ungdomshockeyn i Hammarö HC under många år och själv varit aktiv på elitnivå i Friidrott. Fritiden ägnas åt FBK, ungdomsidrott med barnen (hockey, fotboll, ridning) träning samt resor när tid finns.

Lena Rodin, ledamot

Bor i Forshaga tillsammans med min man Patrik. Ett gemensamt barn, tre bonusbarn och två barnbarn.

Är utbildad marknadsekonom och har jobbat med marknadsföring, varumärke och försäljning i över 30 år. Jobbar nu som marknadschef på Löfbergs.

Brinner för att ett helt lag ska lyckas med sina mål oavsett position och verksamhet, gäller både inom ett företag och  i en idrottsverksamhet.

Har varit engagerad i föreningslivet de senaste 20 åren i form av Styrelseuppdrag och engagerad förälder.

Har suttit i Färjestads styrelse i två mandatperioder

Jan Ingman, ledamot

62 år, gift med Lotta 56 år, 2 vuxna döttrar 2 barnbarn.

Har en bakgrund som spelare i Färjestads BK. 11 säsonger knappt 400 matcher, 8 SM Finaler varav 1 i J20, 4 Guld och 4 Silver.

Har också varit verksam som ledare i föreningen tof sedan 1993, arbetat med föreningens hockeygymnasium under 3 år 2002-2005, ledare i A-laget, J20,J18 och U16.

Under 6 år från 2018-2023 var jag Team Manager för Sveriges U16, U17 och U18 landslag.

Arbetar med hockey på heltid som hockeyutvecklare Regionförbundet Region Väst.

Julia Pettersson, ledamot

Bor i Karlstad och är 29 år. Jag arbetar som mellanstadielärare och är lagkapten i damlaget. Det är en stor ära att få vara en del av styrelsen och bidra till föreningens utveckling. Min inblick från en spelares perspektiv samt alla mina år i organisationen gör att jag kan tillföra ett nyanserat perspektiv. De erfarenheter samt förmågor jag utvecklat i min profession inom läraryrket är även gynnsamma och något jag bär med mig i styrelsearbetet.

Fredrik Larsson, ledamot

Gift med Natalie, 2 barn och bor i centrala Karlstad.

Executive MBA och Civilekonom. Har över 20 års ledarerfarenheter varav 15 år i VD-roller inom bl a börs- och riskkapitalbolag, och har som entreprenör flera gånger startat och sålt företag. Bred erfarenhet från olika branscher, samt arbetat internationell med ansvar för verksamheter i över 35 länder.

Jobbar sedan 2020 med egen investeringsverksamhet med fokus på infrastruktur, fastigheter och techbolag.

Är uppvuxen inom Färjestad BK, med erfarenhet främst som ungdoms- och juniorspelare, vilket ger en stor förståelse för föreningens kärnverksamhet.

Suttit i Färjestads styrelse sedan 2021.

Johan Engström, ledamot

60 år, gift med Susanne och vi har 3 vuxna barn. Bor sedan 2002 i Karlstad (veckovis boendes i Stockholm) och innan det i Örebro.

Har ett långt förflutet inom Bank och företrädesvis i Swedbank, bl.a Bankchef för Swedbank i Värmland under 10år. Senast 7år som VD för Dotterbolaget Swedbank Fastighetsbyrå AB.

Suttit i Färjestads styrelse sedan 2010. Har under större delen av mitt vuxna liv haft diverse uppdrag inom föreningslivet med tonvikt på idrott.

Spelat ungdoms- och juniorhockey i Örebro under uppväxten.

Fritidens ägnas, förutom att följa FBK av skidåkning, golf och gärna en löptur.

Maria Frykblom, ledamot

Gift med Jonas och har en dotter och en son, bor i Karlstad och fyller 50 år i höst. På fritiden blir det huvudsakligen aktiviteter med barnen. Det blir mycket tid i stallet då vi har egna hästar men även vid fotbollsplan. När det finns lite tid över så försöker vi att åka till stugan i Gunnarskog eller Sälen där det blir en hel del skidåkning.

Civilingenjör med inriktning mot bygg- och fastighetsekonomi, har jobbat på bla Catella, Peab, Karlstads kommun och är nu på Prepart Projekt. Har jobbat med allt som har med projektutveckling och fastigheter att göra - från råmark till färdiga byggnader inklusive förvaltning och fastighetsjuridik.

Lennart Käll, ledamot

Gift med Marie, 4 barn, 2 barnbarn uppväxt Örebro och Karlstad. Bor på Ekerö utanför Stockholm.

Civilekonom och IT/programmerar examen. Över 40 år inom näringslivet i ledande positioner i olika branscher. Även erfarenhet som både ledare och tränare inom idrottsföreningar.

Idag jobbar jag med styrelsearbete, rådgivning och investeringar.

På fritiden blir det mycket idrott, både fysiskt utöva och passivt titta på. Hjärtat bultar speciellt för Färjestad som jag följt sedan jag studerade i Karlstad på 80 talet, därför extra kul att nu få engagera sig i styrelsearbetet.

Valberedning och revisor 24/25

Valberedning