Skellefteå AIK på bortaplan väntar i morgon
Publicerad: 2019-09-16
Bortamatch
Efter en tuff premiär har nu gänget stängt den matchen och satt siktet på morgondagen och bortamötet med Skellefteå AIK.

– En tuff match som det alltid är i Skellefteå, säger tränare Johan Pennerborn.

För Skellefteås del blir det ännu en hemmamatch. De gästades i lördags av nykomlingen Oskarshamn och hade stora besvär att knäcka smålänningarna. Oskarshamn hade två mål upp i mittperioden innan hemmalaget trampade på och vände snabbt på matchen. IKO hade dock inte tänkt att vika ner sig utan kvitterade och återtog ledningen och höll den in i andra paus. Joakim Lindström kunde efter dryga sju minuter in i slutperioden kvittera och ta matchen till förlängning. En förlängning som blev 2:56 gammal innan Lindström satte sitt andra mål för matchen och fixa extrapoängen.
– Jag tycker att vi började matchen bättre än Oskarshamn, men de växer efter tid. En typisk premiärmatch med en del misstag från båda lagen, sade Skellefteåtränaren Tommy Samuelsson efter lördagens premiär.

Får Färjestads del handlar mycket om att komma till rätta med det som inte stämde senast.
– Vi ville väldigt mycket i lördags och överarbetade kanske en aning. För oss gäller det att komma rätt i banan och minimera tillfällen då vi hamnar fel, vilket vi gjorde i lördags. Vi gör trots allt två mål i PP, vi gör två mål fem-mot-fem och är hundraprocentiga i boxplay. Likaväl så förlorade vi matchen.

Vad tror du väntar på tisdag kväll?

– Vi kommer att möta ett Skellefteå som vill spela sin hockey med högt tempo. Det gäller att vi är med från start, säger Pennerborn.

Matchen i Skellefteå startar klockan 19:00 i morgon kväll och du kan se den på Cmore Live 5.
{!A}
{!B}