Leksands IF på besök i morgon
Publicerad: 2019-10-09
inför match
Det var ett tag sedan, men nu är det åter dags att få stifta bekantskap med en av svensk hockeys klassiska föreningar, Leksands IF, när de kommer till Löfbergs Arena i morgon. Senast det begav sig var säsongen 2016-2017.

Sedan segern med 5-1 mot Brynäs har Leksand fått inkassera tre raka förluster - den senaste hemma mot Växjö (1-3).
– Jag skulle tippa på att det blir en jämn och högintensiv match mellan två lag som vill väldigt mycket, säger nyförvärvet för året, Jonas Ahnelöv, till Leksands hemsida.

Han tycker också att hans lag inlett säsongen lovande, men att den senaste matchen var något av ett bottennapp.
– I alla fall matchen mot Växjö, det var nog vår sämsta match för säsongen. Men sådana matcher kommer, det är inget konstigt med det. Vi har pratat igenom den nu och är överens om vad vi måste förbättra, säger Ahnelöv.

Leksand har också en handfull av gamla FBK-bekanta. I truppen återfinns Lucas Nordsäter, Daniel Gunnarsson, Mattias Karlsson, David Rundqvist och Linus Persson, som alla spelat i Färjestad.

Efter att ha spelat match i CHL landade Färjestad hemma i Karlstad strax efter 12 idag och har redan börjat ladda om inför torsdagens uppgift. Det är en het match och i dagsläget är c:a 7000 biljetter sålda till torsdagskvällens match.
– Det är jättekul att det fortsätter komma mycket folk till våra matcher. Det är tvära kast för oss nu. Från Oskarshamn hemma, där allt var synkat, till en bortamatch mot ett av Europas bästa lag i München, där vi inte är helt synkade matchen igenom. Det är det som är vårt fokus inför morgondagen - att vårt spel synkar över hela banan och i 60 minuter, säger Johan Pennerborn.

Är det stora omställningar i skallarna med att gå från 12-0 hemma till en match mot ett europeiskt topplag och sen hem igen?

– Det är väl lite det som är i att vara lagidrottare och i vårt fall ishockeyspelare. Vi ska kunna göra den omställningen, säger Pennerborn.

Matchen mot Leksand startar klockan 19:00. Har du inte säkrat din biljett ännu så går det bra att göra via länken nedan.
{!A}
{!B}