Finaldags i Strömstad
Publicerad: 2020-08-22
Försäsong
Dagens, och miniturneringens sista match. Klassikermöte mellan Färjestad och Frölunda, i vad som blir en ren final i årets Strömstad Hockey Classic.

– Alltid kul att möta Frölunda, säger Johan Pennerborn inför eftermiddagens drabbning.

Då Frölunda vann över Leksand i torsdags och Färjestad likadant igår så blir eftermiddagens match en final på den årliga miniturneringen i Strömstad. En turnering som i år ser lite annorlunda ut för Färjestads del.

Under rådande omständigheter så valde man att inte åka till Strömstad med hela organisationen, något som varit tradition sedan turneringen startade. Endast laget är på plats, och även det under andra former.
– Vi spelade igår kväll, åt middag och gick och lade oss. Idag samlas vi för ett lagmöte efter lunch för vidare transport till Lionshov för match. Sedan blir det buss hem, säger Pennerborn.

Just turneringen i Strömstad är en helg som gillas av lagen. Arrangörerna, med Daniel Olofsson i spetsen, gör ett väldigt bra jobb för att alla ska trivas.
– All heder åt Daniel och gänget. De sliter på och får till det så bra som det bara går, även under rådande omständigheter. Vi är tacksamma för att vi får vara en del av det här, säger han.

Hockeymässigt så fanns det en del bra saker under gårdagens match mot Leksand. Det vill Pennerborn se mer av.
– Jag tycker vi börjar matchen på ett bra sätt. Det man vill är ju att vi ska kunna hålla uppe spelet i 60 minuter. Men det är ju samtidigt försäsong och vi tar steg för steg.

Försäsong till trots så visades det en del känslor under gårdagens match. Om man får tro Pennerborn blir inte dagens match något undantag.
– Killarna vill tävla. De här matcherna i Strömstad har ju historiskt sett haft en del känslor inblandade. Tror inte det bir något annorlunda idag, säger Pennerborn som mönstrar följande lag i eftermiddag:

Målvakter

75 Arvid Holm (40 Haukeland)

Backpar

3 Westin - 71 Virtanen
33 Johansson - 24 Blum
50 Erixon - 28 Arnesson
65 Mozik

Kedjor

20 Lycksell - 15 Rydahl - 22 Åslund
14 Ejdsell - 70 Nilsson - 4 Lawner
31 Jakobsson - 44 Peterson - 13 Viksten
25 Johansson - 27 Bäck - 67 Widerström

Dagens match mot Frölunda sänds på SportExpressen Play och sändningen startar 15:45.