Nachi Fujimoto målskytt i ny segermatch
Publicerad: 2019-01-26
Dam
Färjestad BK tog återigen en seger när DamEttan Västra rullade vidare. Det var toppen mot botten och slutsiffrorna skrevs till 2-0.
– Vi vann men detta var ingen bra insats, säger en fåordig och något besviken Henrik Rehnberg.

Idag tog Färjestad BK emot SHK Hockey Club hemma i Löfbergs Arena. Ett möte mellan två lag som det skiljer en hel del mellan om man ser till tabellen. Matchen slutade 2-0 till Färjestad som för dagen sköt mycket skott men där effektiviteten uteblev.
– Mycket som inte stämde idag. Ingen bra insats av oss. Det var en sån dag, menar Henrik Rehnberg.

Vad som är tydligt är att alla lag i serien är extra taggade inför ett möte mot Färjestad. Det syntes inte minst på SHK idag som gjorde det bra och höll nere siffrorna. Färjestad gjorde 1-0 och 2-0 tidigt i matchen och lyckades därefter inte sätta pucken i nät.
– Jag är besviken hur vi hanterar situationerna vid avslut. Åtta minuter är bra men det är också den enda ljusglimten idag tycker jag, säger Rehnberg.

Den andra och den tredje perioden blev mer en transportsträcka än en defilering. Tjejerna saknade för dagen den riktiga skärpan i avsluten och slutsiffrorna skrevs till 2-0.
– Vi lyckas luckra upp SHK men vi sätter inte dit pucken. Idag får du inte ur mig mer. Ny match på söndag, avslutar Rehnberg.

Om en vecka är det match igen då man på söndag den 3 februari ställs mot Västerås IK Ungdom klockan 15.00 hemma i Löfbergs Arena.

Matchfakta

Färjestad BK- SHK Hockey Club 2-0 (2-0, 0-0, 0-0)
Målskyttar: Julia Martinsson och Nachi Fujimoto

Skribent Viktor Algurén