Vinst i premiären mot Växjö Lakers
Publicerad: 2020-01-14
esport
Under gårdagen gick premiären för eSHL som sändes live via sportbladet.se. I premiären ställdes Färjestad BK mot topplagskandidaten Växjö Lakers i två matcher. Matcherna, som var de första att spelas i eSHL, slutade i vinst för Färjestad BK med siffrorna 3-2 och 2-1.

Lagkapten Filip ”Obagol” Feldt om den historiska segern:
– Det var helt klart en del nerver vid nedsläpp vilket också syntes på spelet från båda lagen. Efter hand kom vi dock upp i den nivå vi vill vara och ser till att säkra två vinster i premiären. Växjö Lakers är ett av topplagen inom ligan, så vi är väldigt nöjda med gårdagens resultat.

Nästa match väntar på fredag 20:00 då man ställs mot ett annat förväntat topplag, nämligen Djurgårdens IF. Matchen ser du via lagets twitchkanal på twitch.tv/fbkesports.

Kom ihåg att följa laget via sociala medier på Twitter och Instagram under namnet FBKEsports, eller på webben.

Projektledare Albin Tyllgren