Här ser du oss i helgen!
Publicerad: 2022-09-08
inför match
Förra helgens hemmamöten i CHL spegelvänds nu till helgen då vi spelar i Villach på fredag och Straubing på söndag. Här hemma har du möjlighet att se damerna ta sig an Frölunda i en träningsmatch.

Det är dags för bortamatcher i CHL, och i morgon kväll är det returmötet mot Villach SV som gäller. Remi Elie är spelklar och kommer att spela sina första matcher med Färjestad, samt att Per Åslund är tillbaka från skada. Däremot får vi klara oss utan Peppe Lundh som ej kan spela. Han åker dock med laget på bortaturnén.

Vi kommer att försöka ge er en så bra plats på resan som möjligt genom Instagram Story och rapporter på plats i både Österrike och Tyskland.

Här kan du se matcherna:

Fredag 20:20 Villach SV - Färjestad BK (Viaplay)
Söndag 14:30 Straubing - Färjestad BK (SVT Play)

På hemmaplan så spelar damerna sin andra träningsmatch för säsongen. På lördag kommer Frölunda på besök i en historisk match. Det är den första matchen på damsidan mellan klubbarna.
Matchen spelas i Löfbergs Arena och startar klockan 14:00.

Vårt U20-lag startade sin säsong på onsdagskvällen. En jämn match i Örebro där hemmalaget till slut vann med 2-1. På lördag går säsongen vidare med ytterligare en bortamatch, då mot Frölunda i Frölundaborg (16:30). Premiärhelgen avslutas i Växjö och mötet med Lakers på söndag (12:00).