Rögle väntar på annandagen
Publicerad: 2019-12-26
inför match
Laget hade återträff under juldagskvällen och genomförde också ett längre träningspass. Idag har det varit lättare värmning innan man begav sig söderut mot Ängelholm och match mot Rögle BK.

– Skönt att ha fått några dagars ledighet, men det är väldigt skoj att det drar igång igen, menar tränare Johan Pennerborn som inför dagens match kan räkna in alla spelare som tillgängliga.

Innan dagens match har BK-lagen mötts vid två tillfällen. Färjestad har gått segrande ur båda mötena (5-3 hemma och 4-3 borta) men det är som alltid historia när det vankas ny match.
– Rögle började säsongen väldigt starkt men har halkat något i tabellen. Det säger dock inte speciellt mycket för Rögle är fortsatt ett mycket kompetent lag. Vi måste upp rejält om vi vill åka hem med poäng idag, menar Pennerborn.

Matchen i Catena Arena startar klockan 15:15 och sänds på Cmore Live 2. Kommenterar gör Patrik Westberg.