J20: Spännande helg stundar
Publicerad: 2018-11-17
Junior
Nya matcher och nya tag väntar grabbarna i J20. Färjestad har laddat batterierna för att bryta förlusttrenden. Hårt jobb och tålamod i spelet är några av ingredienserna för att vända skutan.
– Vi måste gå ner till grunden och göra jobbet i varje byte, menar tränare Markus Karlsson.

Säsongen har så här långt resultatmässigt både haft toppar och dalar för vårt kära J20. Tränarstaben och laget gnuggar dagligen på detaljer i spelet för att återigen hamna i vinnarspåret.
– Vi skapar chanser varje match och vi måste hålla oss kalla även om inte utdelningen kommer direkt, säger en bestämd tränare.

Att blicka framåt är det som gäller nu. Förlusterna är historia men något man tar lärdom av. Vad som väntar i helgen är matcher borta mot Frölunda HC idag och HV71 borta i morgon.
– Tuffa matcher absolut men vi tänker knyta näven och köra på, säger Karlsson.

Först ut väntar ett spelskickligt lag som är snabba på skridskorna och spelar fysiskt.
– Vi vet vad vi kan och vi ska jobba stenhårt för att matcha Frölunda på alla plan, säger Karlsson.

Dagen efter står HV-71 på andra sidan rinken.
– HV spelar ganska lika Frölunda så det gäller att ha tålamod i det vi gör så kommer utdelningen, säger Karlsson.

Hur går tankarna inför avresan?

– Vi ska vara med från start. Det gäller att arbeta lite hårdare i varje sekvens för att utdelningen ska komma, avslutar Karlsson.

Följ oss på stats.swehockey.se J20 SuperElit Södra

Skribent Viktor Algurén