Ejdsell målskytt mot Örebro
Publicerad: 2020-08-28
Försäsong
Efter några tyngre matcher börjar det släppa för Victor Ejdsell som också stod för ett vackert mål.
– Idag kändes det mycket bättre, jag var mer bekväm med pucken och tappade den inte överallt, ett steg i rätt riktning, sägar han.

Efter tredje träningsmatchen känner Victor Ejdsell att det går åt rätt håll. Mot Örebro blev han målskytt och det kunde blivit både ett och två mål ytterligare från hans klubba.
Målet var en läckerbit.
– Det går inte nog att understryka jobbet och passet från "Gurra" bakom ryggen, jag vet inte om han ser mig ens, ler Victor.
– Pucken smet mella tre klubbor så det var bara att sätta dit bladet så var det mål.
Jo, Gustav Rydahls arbete bakom mål var storartat, med en motståndare på ryggen fick han fram en precis passning bakom egna ryggen till framför mål där Ejdsell kom perfekt och pangade in pucken bakom Jhonas Enroth i Örebromålet. (Se bilden ovan).
I andra perioden höll det på att bli en ren kopia på hans 2-1-mål.
– Ja, "Danne" (Viksten) gjorde det lika bra bakom kassen men jag kom lite för nära och fick ingen bra träff.

I sin tredje träningsmatch var Ejdsell betydligt mer inblandad och aktiv än mot Leksand och Frölunde i Strömstad.
Du hade också några riktiga kanonskott som var nära att resultera?
– Jag tycker om att finna ytor när man kan skjuta, det var bra lägen men målvakten kom ut och fick pucken på axlarna. Men ju mer jag skjuter ju troligare blir det att det rinner in nån puck ibland.

Fysiskt säger FBK-forwarden att det börjar släppa, första matcherna var lite tunga. – Ja, det tar ett tag, lite typiskt försäsong, flinar han.