Tredje och avgörande i morgon
Publicerad: 2022-03-05
damkval
Det blir en tredje och avgörande match i damernas playoff mot SDHL. Färjestad lyckades knipa lördagens måstematch och efter seger 4-3 så väntar nu en tredje och avgörande match mot Södertälje i Löfbergs Arena i morgon.

Det var ett synnerligen revanschsuget Färjestad som kom ut på isen mot Södertälje idag. Trots att det var Södertälje som lyckades ta ledningen med 0-1 så kunde firma Kalliomäki-Bialik-Lindström göra sitt första av sina totalt tre mål för kvällen under den första perioden.

1-1 till den andra perioden slutade med ledning för Färjestad 3-2 till andra periodens slut. En period likväl som den första var till fördel för Färjestad men där Södertälje med sina spetsspelare kunde reducera till 3-2. För det var onekligen så matchen igenom, nämligen att Färjestad dominerade spelet men där Södertälje med sina spelare Julija Blazinsek och Pia Pren blir oerhört farliga framåt.

Södertälje lyckas kvittera under den tredje perioden men Färjestad gick genom Marissa Graham åter upp ledningen med 4-3. Trots spänningen i slutet lyckas man även hålla undan och vinna måstematchen. Imorgon väntar avgörande match mot Södertälje med start 12:00 i Löfbergs Arena.
Silje Holös om matchen: – Vi är oerhört vältränade och det märks i den här matchen. Vi blir mentalt starka och orkar arbeta hela matchen och nöta ut Södertälje. Jag ser fram emot att spela om några timmar igen och ta oss vidare till nästa steg, för vi ska vidare från det här!

Bästa stödet är såklart på plats på läktaren, och i morgon är det vinna eller försvinna.
Biljetter till morgondagens match hittar du via den här länken.

Varmt välkomna!

MATCHFAKTA

FÄRJESTAD BK - SÖDERTÄLJE SK
4-3 (1-1, 2-1, 1-1)
Mål, FBK: Line Bialik-Öien 2, Esteri Kalliomäki, Marissa Graham. SSK: Julija Blazinsek 2, Pia Pren.
Skott: 30-22 (9-7, 9-5, 12-12)
Utv, FBK: 3x2. SSK: 1x2
Publik: 374