Hockeyfest i Löfbergs Arena
Publicerad: 2018-11-17
Dam
Äntligen är det dags för match i DamEttan Västra. Färjestad som varit lediga från seriespel i två veckor tar idag emot Leksands IF och det är ett spelsugen lag som kommer till start.
– Det ska bli otroligt kul att få spela igen, säger en laddad tränare Henrik Rehnberg.

Ett uppehåll från seriespel har gett tillfälle till att vila kroppar, träna på fysiken, hålla igång skridskoåkningen och även ladda upp för vad som komma skall.
– Det är ibland skönt med speluppehåll så man får träna på bra men också läka truppen, menar Rehnberg.

Veckan som varit har innehållit lite kortare och intensivare träningar för att hitta matchtempo. Färjestad och Leksand som möts för tredje gången för säsongen känner varandra väl och det är upplagt för en härlig drabbning ikväll.
– Leksand är bra och duktiga på att åka skridskor, berömmer Henrik som lägger till att det krävs ett hårt jobb för att fortsätta nå bra resultat.

Kom ihåg att dagen erbjuder ett dubbelarrangemang. Klockan 14:45 drabbar Färjestad BK och Växjö Lakers samman på herrsidan. Men sitt kvar för direkt efter slutsignal och spolning släpps pucken mellan Färjestad BK och Leksands IF på damsidan. En härlig dag med många timmar hockey. Något som också tränare Henrik Rehnberg vill lyfta fram.
– Dagen blir ett jättebra tillfälle för yngre tjejer runt om i länet att komma och kolla på oss. Hoppas det kan generera att fler vill börja spela hockey. Kul att föreningen gör detta dubbelarrangemang och förhoppningsvis kan folk hålla sig kvar i arenan och ta del av våra fantastiska tjejer, säger en förväntansfull tränare.

Färjestad hittar vi för tillfället högst upp i tabellen och Leksand på en tredje plats.

Väl mött i arenan hälsar Färjestad BK.

Skribent Viktor Algurén