Nykomling på besök i Löfbergs Arena
Publicerad: 2019-10-04
inför match
Efter två bortamatcher är det åter dags för Färjestad att skrinna in i hemmaborgen igen i morgon. Nykomlingen IK Oskarshamn gästar och på läktarna väntas en hel del unga fans då det även är Kids Day denna lördag!

Färjestad gick en rejäl holmgång på Hovet igår och kunde resa hem med två poäng. Detta efter att ha hämtat upp tvåmålsunderläge vid dubbla tillfällen. Att det sedan krävdes 22 straffar för att skilja lagen åt är en annan femma. Poängen bärgades hur som helst, men Johan Pennerborn tycker inte att man ska behöva hamna i den position man gjorde.
– Det visar på en jäkla karaktär att komma tillbaka som vi gjorde, men vi behöver bli bättre i större delar av matchen. Den första perioden var riktigt stark från vår sida, men vi är bra i 30-35 minuter och det håller inte, säger han.

Matcherna duggar tätt ett tag nu och nästa är redan i morgon då IK Oskarshamn för första gången gör ett SHL-framträdande i Löfbergs Arena. Möjligtvis får vi se en gammal FBK-bekant i motståndarmålet. Fredrik Pettersson-Wentzel är tillbaka i SHL och är tillsammans med Tex Williamsson sista utposter hos smålänningarna.
– Karlstad och Löfbergs Arena kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta. Jag spelade där i fyra år och hade en fantastisk tid. Det ska bli kul att komma dit igen, sade han när vi stötte på honom på SHL's upptaktsträff i september.
"PW" spelade sin senaste match 26 september då man föll borta mot Växjö med 3-2. Williamsson har stått de två senaste.

En spelare att hålla ett extra öga på är den lille amerikanen Tyler Kelleher. Med sina 168 cm är han inte direkt en bjässe på plan, men trots de leder han för närvarande poängligan i SHL med 9 (5+4) på 7 matcher. Vår egen "Lilliz" ligger på en femteplats i poängligan med 8 poäng (3+5). Vem av de korta drar längsta strået i morgon tro?

Matchen i Löfbergs Arena startar klockan 15:15 och om du inte redan säkrat en plats i arenan så går det utmärkt att göra det via länken nedan.

Vi ses i Löfbergs Arena!
{!A}